'

Egypten ! ♥

2 April - 9 April
Här kan ni läsa om min & Antons resa till Egypten och även se hur många bilder som helst. Var runt 30 grader varje dag, hade som mest 34 grader. Kommer även komma upp en video som vi ska klippa ihop. För er som inte vet tog jag dykcertifikat medans vi var iväg så har dykt en hel del. Hade en helt underbar vecka tillsammans med den jag älskar mest, kunde inte blivit bättre! ♥
 
Dag 1 - Tisdag

Dag ett började med att vi hann sova en timme hemma, runt 2 tiden kom tjock, michelle & simon och hämtade oss och vi åkte ner till Malmö airport. Var där runt fem eller något helt ensamma på flygplatsen. Flyget gick vid 7 och tog ungefär 5 timmar att flyga till Hurghada, Egypten. Landade runt 13.00. Resan ner gick jättebra & fick utsikt ut mot havet på vårat hotellrum. Badade lite första dagen & åt god grillad mat på kvällen. Perfekt början på resan!
 
Utsikten från rummet!
Dag 2 - Onsdag

Brände mig redan första dagen som vi var ute i solen. Åt god mat & bara chillade vid stranden & poolen hela dagen. Gjorde ett provdyk i poolen med tuber som gick jättebra, vilken känsla! Kändes som man var i rymden och svävade, tyngdlös. Träffade även 2 andra svenska på hotellet, André & Simone, trevligt! På kvällen gick vi ut mot stan & kollade i butiker. När vi gick förbi butikerna hälsade folket på Egyptiska och vi kunde inte förstå varför haha, ALLA tyckte att Anton såg ut som en Egyptier haha lite kul faktiskt. Anton köpte med sig en parfym hem och jag ett par solglasögon. 
 
 
Dag 3 - Torsdag

Gick upp tidigt och åt frukost för att sedan åka med båten ut till havs och dyka i röda havet. Det häftigaste jag har gjort tror jag. Såg massa häftiga saker där, fullt med nemo-fiskar, gula, blåa & alla möjliga färger på fiskarna. Sjöstjärna, stingrockor, muräna, bläckfiskar, drakfiskar/lejonfisk (dödliga). Fanns även delfiner & havssköldpaddor med såg inga haha :( Gjorde 2 dyk & fick även god mat på båten.
 
 
Dag 4 - Fredag
 
Gick upp tidigt och åt frukost sen började med min dykkurs, Open Water Diver. Kollade på dykfilm i 3 timmar och pluggade lite. Bara chillade vid poolen men även hade en dykkurs i poolen där jag skulle göra lite övningar. Åt på en jättegod restaurang där våran kompis jobbade, achmed :) Åt på buffén på kvällen och sen gick ut till affärerna och köpte chips. Gottti! Spenderade kvällen nere i baren med Simone & André med goda drinkar & musikunderhållning. 
 
 
Dag 5 - Lördag

Vaknade tidigt & åkte med ut på dykbåten igen. Dök två pass & gjorde övningar i vattnet. Var nere på 18,1 meters djup, helt fantastiskt faktiskt :) Runt kl 20 mötte vi dykinstruktören Reda och tog en taxi in till stan. Satt på en bar hela kvällen meden god drink och chillade. Kom hem runt 23 och somnade direkt. Taxichaufförerna köre som galningar, var helt gaos haha. Tutade hela tiden. Trevlig kväll! 
 
 
Dag 6 - Söndag
 
Gick upp runt 9 och åt frukost med Simone & André.Låg vid havet och poolen hela dagen & stekte, skitgött. Mindre gött att fjälla över hela kroppen. Träffade Reda runt 17 och han skrev på att jag klarat certifikatet. Han sa att han hade ungefär 150elever varje år som tar första kursen och att jag var en av dom bästa, snabblärd & duktig. Känns ju inte helt fel :) Så nu får jag dyka själv utan "lärare". Somnade tidigt
 
TILL MINA BRUN. GRÖNA TRÄDET :D 
 
Dag 7 - Måndag
 
Vaknade runt 6 och somnade om till 9.30. Åt god frukost på hotellet sen ner till stranden. Anton gjorde en säkerhetskurs inom dykningen så låg vid poolen med André & Simone. Var så varmt att man svettades hela tiden. Lätt den varmaste dagen på hela veckan, 34 grader enligt prognosen. Tog en sista lunch hos våran kompis på en utan restaurangerna & det blev en pizza med mozzarellaost. Har blivit äkta tjock av all ost haha :) Avslutade sista kvällen med ett skönt bad i badkaret & sen en drink nere på captens bar med älsklingen. 
 
 
Dag 8 - Hemresa
 
Flyget gick vid 13.00. Fick gå igenom 4 säkerhetskontroller på flygplatsen eftersom det var en militärflygplats men det gick snabbt & smidigt :) Landade i Malmö vid 18.06 där mamma hämtade oss. Tog några timmar hem så va hemma runt 21.30. Drog ut och träffade lite folk de första vi gjorde haha, borta bra men hemma bäst! Nästa gång stannar vi lätt en vecka till alltså, såå himla gött! Haft en superbra resa med mitt hjärta. ♥
 
Här ovanför är det bild på Pyramiderna i Kairo från 6000 meters höjd haha :) 
 
 
 
 

Kommentarer
Emilia säger:

Åh så härligt!

Svar: Ja verkligen :)
ååsa carlsson

2013-04-10 | 21:44:59
Bloggadress: http://eewmiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback